Målsætning og overordnede principper for Familielægerne i Brønderslev

Patientcentreret Behandling
Vores fokus skal være patientens behov og trivsel. Patienterne skal føle sig hørt og vi skal tilpasse behandlingen til den enkelte patients behov. Behandlingen af den enkelte patient skal også tilgodese den overordnede drift af klinikken og hermed de øvrige patienters behov.

Kontinuitet og Konsistens
Vores styrke skal være at etablere langvarige relationer med vore patienter, dette for bedre at forstå deres historie og behov. 

Tilgængelighed
Klinikken skal være let tilgængelig for patienterne, både fysisk og digitalt. Vi tilbyder fleksible åbningstider og flere måder at booke aftaler på, såsom telefonisk og online.

Kvalitetssikring
Vi gennemfører regelmæssige kvalitetskontroller og lovpligtige audits for at sikre, at klinikken opretholder gældende standarder for patientbehandling. 

Sikkerhed og Hygiejne
For at sikre et  hygiejnisk miljø for både patienter og personale, følger vi de gældende retningslinjer og standarder for infektionskontrol.

Uddannelse og Udvikling
Vi investerer løbende i uddannelse og oplæring af klinikkens personale. Vi vil tilstræbe at vores personale er opdateret med de nyeste guidelines for bedste praksis.

Kommunikation
Vi forsøger at Kommunikere klart og effektivt med patienter og samarbejdspartnere. Vi sørger for, at der er en åben dialog og let adgang til information for alle involverede.

Etisk Praksis
Vi viser respekt for patienters privatliv og fortrolighed, samt en retfærdig og ærlig tilgang til behandling og administration. Vi arbejder loyalt både i forhold til patierne, kollegaer og øvrige samarbejdespartnere i sundhedsvæsenet.

Grøn Praksis
Så vidt muligt skal der i klinikken vælges bæredygtige løsninger, herunder valg af flergangsudstyr, strøm- og vandbesparende løsninger og affaldssortering. 

Ovenstående principper skal hjælpe med at levere kvalitetsbehandlig og til at skabe et godt arbejdsmiljø for klinikkens personale.